Analiza SEO

Struktura i nawigacja witryny

Dobrze przemyślana jeszcze na etapie projektowania struktura oraz nawigacja serwisu zapunktuje w późniejsze pozycjonowanie strony WWW. SEO Audyt funkcjonującego już serwisu jest zawsze kwestią indywidualną, ale można wydzielić kilka powtarzających się aspektów, na które warto zwrócić uwagę będąc jego właścicielem.

Aby rzetelnie podejść do tematu skutecznego pozycjonowania stron warto podzielilić te aspekty na dwie grupy, pod względem odbiorców naszej strony: robotów sieciowych oraz potencjalnych Klientów.

Konstrukcja serwisu dla robotów sieciowych

Ujęcie w głównym menu odnośników do kluczowych podstron ułatwi crawlowanie witryny, a wprowadzenie SEO przyjaznych adresów URL umożliwi robotom sieciowym skorelowanie podstron z ważnymi dla nas słowami kluczowymi.

Nawigacja okruszkowa, często spotykana zwłaszcza w sklepach internetowych, również będzie istotnym elementem skutecznego pozycjonowania, ale o niej już pisaliśmy.

Kolejnym często wymagającym optymalizacji aspektem jest struktura nagłówków. Warto pamiętać, aby nazwa danej podstrony była ujęta w elemencie H1 oraz aby dłuższy tekst rozbijać na sekcje stosując m.in. śródnagłówki (H2, H3, itp.).

Optymalizacja budowy strony WWW dla użytkowników

Myśląc o optymalnej strukturze strony online należy przede wszystkim pamiętać o jej użytkownikach! Czy podział oferty jest intuicyjny? Czy ogólna kompozycja jest przyjemna dla oka? Czy elementy klikalne są wystarczająco wyróżnione (zwłaszcza w widoku mobilnym)? Czy najważniejsze dla nas podstrony są dostępne po maksymalnie jednym kliknięciu?

Pełny audyt SEO jest złożonym tematem i jak wspominaliśmy na początku, wymaga od nas w BauerSEO indywidualnego podejścia do każdej pozycjonowanej strony internetowej. Niemniej powyższe uwagi warto zapamiętać.