Analiza SEO

Linki zewnętrzne

W ramach audytu strony internetowej pod kątem SEO standardowo oceniany jest także profil linkowy promowanej domeny. Należy bardzo dokładnie zweryfikować zbiór wszystkich linków przychodzących do weryfikowanej witryny i poddać je analizie jakościowej. Może bowiem okazać się, iż zawiera on odnośniki, które będą uznawane przez algorytm Google za „nienaturalne” lub wręcz „spamerskie”. Z tego względu wyszukiwarka części z nich w ogóle nie będzie brać pod uwagę, a części znacznie obniży przekazywaną wartość.

Odnośniki dodawane na typowych zapleczach pozycjonerskich czy innych „małowartościowych” dla odwiedzających serwisach online w większości przypadków kierują na wcześniej promowane frazy wprost, co często jest odbierane przez wyszukiwarkę bardzo negatywnie i prowadzi do sporych utrudnień w promocji domeny. Bywają także sytuacje w których to z tego powodu skuteczne pozycjonowanie stron na bardzo popularne i trudne frazy kluczowe staje się wręcz nie możliwe.

Tylko odpowiednie doświadczenie audytora pozwoli realnie ocenić profil linkowy sprawdzanej domeny oraz wyciągnąć właściwe wnioski i zalecenia co do dalszych działań. Czasami wystarczy sam kontakt z webmasterami witryn z których pochodzą „niewłaściwe” odnośniki i zalecenie ich usunięcia, w innym przypadku kwestia jest bardziej skomplikowana i wskazane jest skorzystanie z Google Disavow Tool. Natomiast w skrajnych sytuacjach wynik audytu danej strony internetowej może sugerować nawet zmianę pozycjonowanej domeny na nową, czyli taką która nie posiada negatywnej historii związanej z profilem linkowym, wtedy pozycjonowanie zaczyna się od nowa.