Analiza SEO

Analiza stron konkurencyjnych

Na profesjonalne pozycjonowanie składa się wiele czynników. W ramach realizowanych działań i prac, specjaliści wykonują liczne audyty SEO strony internetowej, aby dostosować ją do wymogów algorytmów wyszukiwarek. Należy jednak pamiętać, aby spojrzeć również poza ramy samej optymalizowanej witryny i przeprowadzić analizę konkurencji znajdującej się wysoko w wynikach wyszukiwania dla wyrażeń, które mają być kluczowe w promocji.

Audyt strony www pozwala na wyciągnięcie bardzo ważnych wniosków na podstawie dwóch elementarnych pytań:

Co posiada witryna konkurencji, czego nie posiada moja?

W trakcie analiz przeprowadzanych dla procesu pozycjonowania i optymalizacji stron dla grupy wyrażeń kluczowych lub ogólnej działalności wybranego sektora, ważnym jest sprawdzenie, czego wyszukiwarka będzie oczekiwała na promowanej witrynie na zapytania związane z jej branżą. Weryfikacja tego typu bardzo szybko pozwoli na wyznaczenie ścieżki rozbudowy serwisu internetowego. To z kolei wspomoże jego skuteczne pozycjonowanie. Każda branża jest wyjątkowa, zatem wymagania będą się różnić i nie można każdego przypadku rozpatrywać w ramach tych samych zaleceń w trakcie SEO audytu.

Co mogę zaoferować na własnej witrynie, czego nie posiada konkurencja?

Na podstawie analizy konkurencji można wysunąć także wiele innych dodatkowych wniosków. Będąc specjalistą we własnej branży, wiemy najlepiej, czego klient wyszukuje i jakiego typu informacji oczkuje. Notując elementarne braki na innych witrynach, możemy zyskać wiele w oczach algorytmów uzupełniając je podczas optymalizacji własnej strony www. To pierwszy krok ku wykreowaniu wizerunku lidera w danej branży.

Odpowiednio przeprowadzony audyt strony WWW pozwoli wskazać siły i słabości konkurencji, co w ramach realizowanej promocji zwieńczy się skutecznym pozycjonowaniem.